THE OFFICIAL AIR MAX 1 THREAD

Discussion in 'Nike Retro' started by elcerrito91, May 31, 2011.

  1. yankeesking92

    yankeesking92

    3,927
    2,880
    Joined
    Aug 26, 2008
    Yeah I didn't say he ignored air max, I loved the 90's he did, I wasn't a fan of the 97s, but I'd have loved to have seen a 1.
     
    unseen and dblplay1212 like this.
  2. dblplay1212

    dblplay1212

    8,835
    12,358
    Joined
    May 24, 2016
    John Elliot is a current guy that I'd like see do an AM1. The AF1 he did was awesome. He left it classic white on white and just added layers for depth. Turned out nice imo.
     
  3. dblplay1212

    dblplay1212

    8,835
    12,358
    Joined
    May 24, 2016
    Didnt mean to imply you said that. My bad.
     
    yankeesking92 likes this.
  4. NipseyRustle

    NipseyRustle

    6,845
    9,484
    Joined
    Dec 27, 2011
    You can't compare suede on a shoe to suede in a ferrari. That's not a fair comparison. When you compare the suede on bespoke to any other suede in the sneaker industry, the bespoke suede is superior. Same with the nubuck. The other materials, ostrich, gator etc etc are all synthetic and/or embossed.

    By that comparison bespoke suede is the "ferrari suede" of the sneaker industry.

    Is the 1k price tag worth it? That's on each individual to decide.
     
    Last edited: Mar 14, 2019
  5. dinos

    dinos

    71
    259
    Joined
    May 15, 2018
    I get a lot of wear out of the Vandals he did a while ago.
    Big fan of JE french terry too.

    Think Tisci would do an interesting AM1.
     
    dblplay1212 likes this.
  6. vinnuendo

    vinnuendo

    1,496
    4,148
    Joined
    Jun 30, 2016
    upload_2019-3-14_12-27-5.png

    From the product description of the new tinker jordan 3s coming out.
     
    unseen likes this.
  7. nikeotaku

    nikeotaku

    2,658
    2,050
    Joined
    Jan 15, 2014
    Yes! A Viotech retro would be a dream!
     
    MrKDes likes this.
  8. dblplay1212

    dblplay1212

    8,835
    12,358
    Joined
    May 24, 2016
    :smh:

     
    16nason likes this.
  9. nikeotaku

    nikeotaku

    2,658
    2,050
    Joined
    Jan 15, 2014
    @FrenchSneakerAdd hmm, that white pair of OW inspired AM1s actually looks pretty good. I'm surprised since the silhouette for this shoe is so low profile you would think that style would looked cluttered. Whoever designed those did a hell of a job.
     
  10. jaynev

    jaynev

    8,888
    6,938
    Joined
    Jan 11, 2016
    No thanks to those 3's.....
     
  11. rickross

    rickross

    476
    402
    Joined
    Jun 18, 2016
    @modzilla “propped up by a multi million dollar world leader”..... wtf does that even mean. Shoe game srs
     
  12. modus47

    modus47

    5,111
    4,461
    Joined
    Dec 12, 2004
    Every OW release is pure and utter trash so how about no to an OW AM1.
    And that Fieg clown should stay away too. Or whatever hype designer that is hot hype now.
     
  13. modus47

    modus47

    5,111
    4,461
    Joined
    Dec 12, 2004
    Great cw and this particular pair also looks to be in good condition.

    Recently saw my size on ebay but it had quite a few yellowed glue marks between upper and midsole, so no, I won't take the risk.
    Even with a pair looking this good I wouldn't buy immediately, I mean they're already more than 10 years old, and sitting 10 years in a box won't do them any good.
     
    frankwh1te, unseen and dinos like this.
  14. dblplay1212

    dblplay1212

    8,835
    12,358
    Joined
    May 24, 2016
    lol
     
    hnguy4 likes this.
  15. MrKDes

    MrKDes formerly mrkdes56

    2,154
    2,451
    Joined
    Apr 4, 2016
    y0, the kids these days love them some F.O.G.
     
  16. boomroasted

    boomroasted

    235
    215
    Joined
    Oct 8, 2013
    I might be an old man yelling at a cloud but off whites are indeed trash. Why would I want writing and a zip tie on my shoe?
     
  17. perfectchaosrei

    perfectchaosrei

    239
    663
    Joined
    Nov 26, 2014
    Not all off white are created equally, but I can think of more than a few that were fire...

    The first zoom fly sps
    Menta 97s
    Desert ore 90s
    The first AJ1s
    The chuck Taylor’s with the strips on the midsole
    White prestos
    Black prestos with white midsole
    Serena blazers

    Just to name a few
     
  18. greatabyss43

    greatabyss43

    2,568
    1,295
    Joined
    Sep 2, 2009
    if you'd name a few more you'd have the entire collection. :lol:
     
  19. jking0821

    jking0821

    18,342
    4,553
    Joined
    Apr 16, 2007
    The tinker 3 is a pass for me. Even though the replaceable swoosh is a nice touch but something about a Jordan 3 with a swoosh just doesn't sit right with me.
    The Off-White Nikes to me were almost all great IMO. I love the deconstructed, "under Construction" feel. That being said they are still sneakers. i got lucky with early access to the OG presto's and sold them right away for $1.1k. I loved them...they were great...but i ain't sitting on shoes that are worth that much in the resale market.
     
    AirLoMax614 and FrenchSneakerAdd like this.
  20. FrenchSneakerAdd

    FrenchSneakerAdd

    810
    2,338
    Joined
    Feb 3, 2018
    the jordan 3 is more than an easy pass for me too, my last pair of jordan it was in 1995 or 1996... lol, and it was to play basketball (since no infidelity I wear only air max)
     
    Last edited: Mar 14, 2019
  21. boomroasted

    boomroasted

    235
    215
    Joined
    Oct 8, 2013
    The Jordan 3 is probably my favorite shoe ever, and I actually like the Tinkers, but that AM1 colorway is an easy pass. Would rather just wear the AM1 og colorway.
     
  22. dblplay1212

    dblplay1212

    8,835
    12,358
    Joined
    May 24, 2016
    Damn there was a pair of us11 Seersuckers on stockx for $200. I was doing a few things and they sold in the 5 minutes it took me to get back to buy them.
     
  23. Leetroy Jenkins

    Leetroy Jenkins

    2,429
    3,996
    Joined
    Sep 8, 2016
    Whaaaaaaa

    That’s a legit steal
     
    dblplay1212 likes this.
  24. frankwh1te

    frankwh1te

    3,331
    4,920
    Joined
    Mar 15, 2003
    I'm a major hater of Virgil but the OG presto x OW are flames.

    every single OW I've had I've sold to buy **** I'd wanna wear, the prestos would be the only pair I'd be pressed to part with
     
    fahqu001 and unseen like this.
  25. Leetroy Jenkins

    Leetroy Jenkins

    2,429
    3,996
    Joined
    Sep 8, 2016
    I dunno - that pair was an easy decision to offload for me.

    Bought for retail. Wore like 5 times. Flipped for $1200 profit.
     
    jking0821 likes this.